Sayfalar

1 Eylül 2012 Cumartesi

Baby Shower Partisi

Kendi adima konusacak olursam baby shower partim hamileligim boyunca gecirdigim en guzel gunlerden biriydi diyebilirim. Genelde shower partisi anne adayinin 7 yada 8. ayi gibi yapilir ki anne bebek gelmeden bir kac ay once tam olarak hazir olsun. Fakat benim partimde dogumum icin Turkiye'den annem gelecegi icin partim oglum dogmadan 16 gun once yapildi.

Merak edenlere Amerika'da Baby Shower partisi icin nasil hazirlanilir, partide neler yapilir ve partiden sonra neler olur uzunca anlatacagim:)

PARTIYE HAZIRLIK
Genelde anne adayinin yakin arkadaslarindan biri yada birkaci veya akrabalar partiyi duzenler. Anne adayi partiye cagirmak istedigi davetli listesini duzenleyen kisiye verir. Parti yapilacak mekana kisi sayisina gore karar verilir. Kisi sayisi olarak 10 kisi olur 20 kisi olur diyemeyecegim tamamen anne adayinin cevresine bagli. Parti icin davetiye hazirlanir, bu davetiye e-mail olarak hazirlanmis elektronik davetiye de olabilir bildigimiz davetiye de olabilir, tamamen butce ve zevke bagli. Davetiye'de mutlaka baglanti kurulacak kisinin telefonu yazar ki davetliler onceden arayip partiye katilimi  hakkinda bilgi versin. Amerika'da anne adayi bir ihtiyac listesi hazirlar ve genelde buradaki en unlu bebek magazasi babies r us tan olur. Davetliler alacaklari hediyeleri magazada ki listeden faydalanarak secerler. Genelde hediyeler 10 $ dan baslayan hediyelerle baslar 200-300 $ lik hediyelere kadar yukselir. Herkes yakinlik derecesine yada butcesine gore hediyelerini secer. Anladigim kadariyla henuz bu yontem Turkiye'de pek yaygin degil burada partinin asil amaci annenin ihtiyaci olan esyalari bebek dogmadan sahip olmasi ve yakinlariyla eglenceli bir gun gecirmesidir. Turkiye'de ise cogu parti sadece eglenmek icin duzenlenip hediye goturulse bile anne ihtiyac listesi hazirlamaktan cekiniyor. Davetliler hediyelerini sectikten sonra birde baby shower temali kart alirlar ve bu karta anne ve bebekle ilgili duygularini yazarlar. Anne adayi hediyeyi acmadan once bu karti okur, ben butun hediye kartlarimi hatira olarak sakladim.
Parti mekani bebegin cinsiyetine gore yada unisex bir renkle suslenir. Balonlar, masa ortuleri, kagit tabaklar butceye gore hazirlanir.


Parti icin pasta ve diger ikramlar hazirlanir. 
Davetlilere verilmek uzere minik hediyeler hazirlanir. Bebek temali kurabiyeler, cikolatalar, sekerler yada kucuk hediyelikler olabilir.
PARTIDE NELER YAPILIR ?

Partide davetliler geldikten sonra ikramlar yapilir ve istege gore aralarda eglenceyi arttirmak icin oyunlar oynanir . Bu oyunlarin kazananlarina ayrica hediyeler hazirlanir bu hediyeler mum, parfum, aksesuar vs. olabilir. En son anne adayi kartlari okuyarak tek tek hediyelerini acmaya baslar bu arada bir kiside hediyelerim kimden geldigini tek tek not alir ki daha sonra anne adayi o kisiye bir tesekkur karti yollayarak "Partime geldigin icin ve getirdigin hediye icin (hediye neyse belirtir) tesekkur ederim" gibi bir not yazar.


EN EGLENCELI PARTI OYUNLARI

Baby shower partilerinin bana gore en eglenceli kismi oynanan oyunlardir. Ben en favori oyunlarimdan bir kacindan bahsedecegim.
KARIN OLCME OYUNU  
Anne adayi  kesilebilen mezura veya bir kurdele ile karninin cevresini olcer. Olctugu kurdeleyi kimseye gostermez ki kimse kopya cekmeye calismasin. Davetliler goz karari annenin karninin genisligini tahmin ederek, dagitilan rafya yada kurdeleden kendileri icin  bir parca keserler. Herkes islemi tamamladiktan sonra anne adayinin karnini olctugu kurdele ile davetlilerin kurdelesi karsilastirilir. En yakin tahmin sahibi hediyeyi kazanir. Benim partimde meslegi terzilik olan bir yakinimiz  birebir tahmin yapmisti :) 
BEBEK MAMASI TAHMIN OYUNU
Kavanozda satilan bebek purelerinden 10 tane kadar satin alinir. Uzerlerindeki etiketler sokulur ve her bir pure kavonozu 1'den 10'a kadar numaralandirilir. Davetliler tek tek inceleyerek renginden kavonozda hangi sebze yada meyvenin puresi oldugunu tahmin eder ve bir kagida not eder. En cok dogru tahmini yapan hediyeyi kazanir.
  

KOLYE OYUNU 
Bu oyun icin davetli sayisi kadar bebegin cinsiyetine gore kolye buyuklugunde kurdeleler hazirlanir. Kurdelenin ucuna emzik yada bebekle ilgili bir nesne takilip kolye sekli verilir. Parti basladiginda butun davetlilerden bu kolyeleri takmasi istenir. Oyunun kurali icinde "bebek" gecen bir cumle kuruldugunda bunu ilk kim duyarsa "bebek" diyen  kisinin boynundaki kolyenin sahibi olur ve kendi boynuna takar. Kolyeler bu yontemle parti suresince toplanir. En cok kolye sahibi olan oyunu kazanir. Bu oyun parti suresince oynandigindan ve "bebek"de partinin ana temasi oldugundan sirf  "bebek" dememek icin cok eglenceli diyaloglar gelisir. :)


SAYI TAHMIN OYUNU
Bir kavanoz seker yada cikolata onceden sayilarak hazirlanir. Kavanoz elden ele gezerek herkesten icindeki seker sayisini tahmin etmesi istenir. Herkes tahminlerini bir kagida yazar. Dogru sayiya en yakin tahmini yapan oyunu kazanir.



Parti sonrasi anne adayi artik bebegi icin ihtiyaclarinin cogunu karsilamis olur. Partiden sonra bir kac gun icinde katilan davetlilere tesekkur kartlarini yollar ve artik bebegini karsilamaya hazirdir. :)

12 yorum:

  1. Çoook güzel:))Kutlama partilerine bayılıyorum.İşim dolayısıyla sık sık Chicago ve NYC'ye gittim.Bridal shower partim için Party City'den malzemeler almıştım;ama baby shower içimde kaldı:(Dostum doğurursa ona söz verdim yapacağım.Bu oyunlar fikir oldu,süpermiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelecekte yeni bir bebegin daha olursa buradan partine destek veririm :))) Hep beraber hazirlariz :) Party City bu tur partiler icin bulunmaz bir yer! Oyunlari begenmene sevindim :)

      Sil
    2. Çok teşekkürler:)Amerika, bebek alışverişi için mükemmel.Hem uygun hem de her ayrıntısına kadar düşünülmüş.O açıdan çok şanslısın:)Marshalls'tan arkadaşıma aldığım erkek bebek kıyafetleri vardı.Sonrasında benim bebeğime nasip olmuştu.Gerber ve Carter,çok güzel ve ucuzlardı.Mutlu Pazarlar:)

      Sil
    3. Gercekten dedigin gibi herseyin en kalitelisini ve ayni zamanda ucuzunu bulmak mumkun. Marshalls ve TJ Max en favori alisveris mekanlarimdir :) Sana da mutlu pazarlar :)

      Sil
  2. Şahaneymiş bunlar, özellikle kolye oyununu çok sevdim:)Dediğin gibi Türkiye'de baby shower pek yaygın değil, yapanlar da eğlence amacıyla yapıyor, ama hamilenin kendisi değil bir yakını yapınca belki daha kolay olabilir:)Ben de yapmamıştım, keşke yapsaymışım diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah bir defa ki sefere yaparsiniz :) Burada shower partisini anne adayinin kendi partisini duzenlemesi cok nadirdir, mutlaka bir yakini yada arkadasi duzenler. Malum buyuk bir organizasyon ve bir suru detayi var.

      Sevgiler

      Sil
  3. ayy aklima benim baby shower'im geldi ben pek istememistim ama arkadasim saolsun surpriz yapip herseyi kendi halletti hatta pastami bile kendi yapmisti:)) sonrasinda iyi ki olmus demistim:)guzel ve keyifli hatiralar bunlar cok guzel anlatmissin sen de cnm:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gercekten cok guzel bir hatira, hala fotograflarima donup donup bakiyorum:)

      Tesekkurler, sevgiler :)

      Sil
  4. Merhaba blogunuzla tanıştığıma çok memnun oldum.
    Dostlukla...

    YanıtlaSil
  5. Vaww biz çok geç kaldık bu partileri yapmaya.:))Blogger annelerinden geldim banada beklerim.Keyifli paylaşımlar dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Insallah siz de bir gun yakininiz icin boyle bir parti hazirlama olanagi bulursunuz :) Inanin cok zevkli :)

      Hosgeldiniz bu arada :)

      Sil

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...